نهال گردو فرانکت

زمان کاشت نهال گردو چندلر

بهترین زمان کاشت گردوی چندلر: این‌که نهال را در زمان مناسب بکاریم (زمان کاشت نهال گردو چندلر) در کیفیت، رشد و همین‌طور طول عمر آن نیز تاثیر بسزایی دارد. برای این‌که بدانیم مدت زمان مناسب برای کاشت نهال چندلر چه زمانی است ابتدا باید در نظر بگیریم که آیا می‌خواهیم نهال گیاه چندلر را در مناطق معتدل یا مناطق سردسیر بکاریم؛ چرا که هریک از این مناطق ویژگی‌های خاص و متفاوتی دارند. بهترین زمان برای کاشت نهال گردو چندلر در مناطق معتدل اوایل ماه بهمن تا اواخر ماه اسفند است؛ در حالی که در مناطق سرد و یخبندان؛ نهال گردو چندلر باید در اواخر زمستان تا اوایل بهار کاشته شود.

بهترین مناطق کشور برای کاشت نهال گردو چندلر

همان‌طور که می‌دانید در کشور ایران مناطق بسیار گوناگونی با آب و هوای متعددی وجود دارد و از طرفی نهال گردو چندلر نیز در هر منطقه‌ای قابل کاشت نمی‌باشد؛ بنابراین بعضی از مناطق و شهرهای ایران وجود دارند که گزینه‌های مناسبی برای کاشت نهال گردو چندلر می‌باشند و زمانی که در این مناطق کاشته شود می‌تواند باردهی خوبی داشته باشد؛ در واقع استفاده از نهال مناسب در منطقه مناسب باعث می‌شود تا از ضرر و زیان به محصولات جلوگیری شده و همین‌طور کشاورزان بتوانند سود بسیار زیادی کنند.‎

زمان کاشت نهال گردو چندلر
زمان کاشت نهال گردو چندلر

آذربایجان یکی از مناطق ایران است که به آب و هوای سرد معروف می‌باشد و از آن‌جایی که نهال گردوی چندلر به آب و هوای سرد مقاوم است می‌تواند در آب و هوای آذربایجان به خوبی باردهی کند. همچنین کردستان، لرستان، زنجان و قزوین نیز از دیگر مناطقی هستند که نهال گردو چندلر می‌تواند در آن‌ها در فصول سرد و معتدل به خوبی رشد کنند.{روش کاشت نهال گردو چندلر}

نحوه کاشت نهال گردو چندلر

علاوه بر انتخاب منطقه مناسب برای کاشت نهال گردوی چندلر، نکات دیگری از اهمیت بالایی دارند که می‌توانند در میزان رشد نهال، زمان باردهی، کیفیت محصول و حفظ سرمایه‌ی کشاورز تاثیر زیادی داشته باشند که از جمله آن‌ها می‌توان به نحوه کاشت نهال گردو چندلر اشاره کرد. برای کاشت نهال گردو چندلر باید چندین نکته را مد نظر قرار دهید. ابتدا باید ریشه‌ها رو هرس کنید و پس از آن نهال گردوی چندلر را در وسط چاله کاشت قرار دهید و سپس خاکی را که از پیش آماده کرده بودید، در کنار ریشه نهال بپاشید و آن را تا بکوبید تا جایی که هیچ هوای خارجی در بین آن نباشد؛ چرا که اگر هوا داخل ریشه‌ و محفظه خاک وجود داشته باشد نمی‌گزارد گیاه به خوبی رشد نماید. از طرفی یکی دیگر از نکاتی که باید مورد توجه قرار دهید این است که یقه نهال باید کاملا در بیرون از خاک باشد. ضمنا پس از اتمام این فرآیند، عملیات سربرداری از ارتفاع از ۸۰ الی ۱۲۰ سانتی متر و همین‌طور با برشی مورب ۴۵ درجه انجام گیرد و پس از آن محل برش با چسب باغبانی چسبیده شود.

زمان کاشت نهال گردو چندلر
زمان کاشت نهال گردو چندلر

برای کاشت نهال چندلر از یک فرد با تجربه کمک بگیرید

برای کاشت نهال، انتخاب محلی مناسب و همین‌طور برای انجام مراحل، تجربه اهمیت زیادی دارد. افرادی که در زمینه‌ی کاشت نهال به خصوص برای درخت حساسی مانند چندلر تجربه و مهارت بالایی دارند می‌توانند به شما کمک کنند تا بتوانید بهترین محصول را از این درخت به دست آورید. همچنین بهره‌گیری از افرادی که در این زمینه تجربه بالایی دارند باعث می‌شود تا از خیلی ضررهایی که ممکن است بر اثر اشتباهات ایجاد شوند نیر جلوگیری کنید؛ بنابراین در زمان کاشت نهال گردو چندلر اگر تجربه ندارید می‌توانید از فردی متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا بتوانید به نتایج خوبی دست پیدا کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *