کاشت گردو کاغذی

نهال گردو پوست کاغذی از جمله نهال گردوهایی است که بسیار محبوب بوده و از کیفیت بالایی برخوردار است.

بارزترین خصوصیت نهال پوست کاغذی، کاغذی بودن پوست آن و سهولت در جداسازی آن از پوست چوبی اش است که تاثیر زیادی در قیمت تمام شده این محصول دارد. نهال گردو پوست کاغذی از نهال های ارزشمندی است که باغذاران و کشاورزان زیادی برای کاشت آن اقدام می کنند.

برخی خصوصیات نهال گردو کاغذی

  • کشور سازنده: ایران
  • فاصله کاشت: ۸×۸ و ۷×۷
  • عمر اقتصادی: بیش از ۱۰۰ سال
  • تحمل خشکی: متحمل
  • وزن میوه: وزن میوه ۱۳ و وزن مغز ۶ گرم
  • درصد چربی: ۷۰ درصد چربی
  • ارتفاع از سطح دریا: محدودیتی ندارد
  • نیاز سرمایی: جوانه های گردو به ۷۰۰-۱۵۰۰ ساعت سرمای زیر ۷ درجه نیاز دارد
  • قدرت رشد درخت: متوسط
  • حداکثر عملکرد میوه در هکتار: ۳.۵ تن در هکتار
  • شکل میوه: بیضی شکل
  • ضخامت پوست چوبی: بسیار نازک
  • سهولت جدا شدن مغز از پوست چوبی: به راحتی جدا می شود.
  • رقم گرده افشان: اسراییلی و توسیرکان
  • رنگ مغز میوه: سفید شیری
  • شروع به محصول دهی: اواخر شهریور
  • مقاومت دربرابرآفت: بالا
  • مدت آبیاری: فروردین ، اردیبهشت ، خرداد هر ۱۰ روز یکبار و تیر ، مرداد ، شهریور ، مهر هر ۷ روز یکبار

کاشت گردو کاغذی

مشخصات نهال گردو پوست کاغذی

با توجه به مشخصاتی که گردو پوست کاغذی دارد، از نهال این نوع گردو در بازار تجاری استقبال بسیاری به عمل آمده است؛ این به گونه‌ای که امروزه شاهد کاشت و تولید بسیار زیادی از این نوع گردوها در سراسر ایران هستیم.

البته به این نکته نیز باید توجه داشت باشید که برخی از کشورها، به دلیل داشتن آب و هوای بسیار مطلوب و ایده آل، از محصولات با کیفیت تر و مرغوب تری برخوردار خواهند بود. یکی از گردوهای پر طرفدار و بسیار مرغوبی که در ایران به تولید می‌رسد، همین نهال گردو پوست کاغذی است.

این نهال نیز مانند دیگر نهال‌ها از خصوصیات متفاوتی برخوردار است که در ادامه به توضیحات کافی درمورد این نهال خواهیم پرداخت تا به اندازه کافی با نحوه کاشت این نهال و میزان باردهی و… آن آشنا شوید ؛

از جمله مواردی که می‌توان به عنوان مشخصات درخت گردو پوست کاغذی از آن یاد کرد، کاغذی بودن پوست آن می‌باشد؛ راحتی پوست گیری این میوه و رسیدن به مغز آن از همیشه مورد توجه بوده است و یکی از خصوصیات گردوهای پوست کاغذی، سهولت در پوست گیری اش است که می توان با یک فشار دست نیز این مغزها را از پوسته خود خارج کرد.

نهال گردو کاغذی

انواع نهال برای کاشت گردو کاغذی

این رقم از نهال گردو، انواع خاصی دارد؛ برای مثال ممکن است شما نهال گردوی خوشه ای را تهیه کنید؛ در این صورت باید بدانید که تمامی محصولات آن از پوست کاغذی برخوردار هستند.

مواردی وجود دارد که در رشد نهال، میزان باردهی محصول نهایی و کیفیت آن نقش بسزایی دارند؛ مواردی مانند: میزان آبیاری، کیفیت محصول، میزان باردهی، آب و هوای مورد نیاز نهال گردو و…

توجه به آب و هوای مناسب برای رشد مطلوب در این نهال گردو پوست کاغذی از عوامل بسیار مهم خواهد بود؛ برای مثال، آب و هوای بسیار سرد و یا آب و هوای بسیار گرم می‌تواند صدمات جبران ناپذیری را برای این نهال گردو در بر داشته باشد.

فاصله کاشت گردو کاغذی

فاصله لازم برای کاشت درخت گردو کاغذی ۷×۷ و ۸×۸ است؛ این فاصله کمک می کند نور کافی و مناسب به شاخه ها و برگ‌های درختان برسد.

نهال گردو پوست کاغذی

کشور سازنده نهال گردو کاغذی

نهال گردو کاغذی متعلق به کشور ایران است. فروش نهال گردو کاغذی از ایران آغاز شده و همچنان هم در نهالستان‌های سراسر کشور رواج دارد.

درصد چربی

گردو پوست نازک ایرانی الاصل، درصد بالایی از چربی را در مغز خود جای داده است؛ برخی کارشناسان ای مقدار را  ۷۰ درصد تخمین زده اند.

شکل گردو

نهال گردو کاغذی بیضی شکل بوده و پوست چوبی کاغذی دارد.

ضخامت پوست چربی

یکی از عوامل تاثیرگذار در خرید این نوع نهال، پوست کاغذی این نهال است و واضح است که پوست این گردو از ضخامت کمی برخوردار است و بسیار نازک است.

کاشت گردو کاغذی

حداکثر ارتفاع درخت گردو پوست کاغذی

ارتفاع درخت گردو، مورد دیگری است که در کیفیت و نوع این گردو موثر است؛ اکثر درختانی که از ارتفاع کمتری برخوردار هستند محصولات به مراتب بیشتر و با کیفیت بالاتری را تولید خواهند کرد. البته هرس کردن درخت هم نکته مهمی است که نباید از آن غافل شد زیرا بر مقدار باردهی تاثیر مستقیم دارد.

میزان تحمل خشکی

نهال درخت گردو پوست کاغذی، مقاومت نسبتا بالایی در برابر خشکی دارد؛ اما هر درختی برای رشد بهتر و افزایش محصول دهی و کیفیت بهتر نیاز به آبیاری منظم (هرچند کم باشد) دارد.

نیاز سرمایی

۱۵۰۰-۷۰۰ ساعت سرمای زیر ۷ درجه سانتی گراد دمای مناسب برای رشد و جوانه زدن این نوع نهال است.

سهولت جدا شدن مغز از پوست چوبی

انواع گردو کاغذی، به دلیل داشتن پوست چوبی نازک و شکننده، به راحتی قابل شکستن هستند و جدا سازی مغز از پوست آن‌ها به سهولت انجام می‌شود. این موضوع بر فروش نهال گردو پوست کاغذی نیز تاثیر خواهد گذاشت.

نهال گردو کاغذی

عمر اقتصادی نهال گردو پوست کاغذی

عمر اقتصادی نهال گردو کاغذی، بیش از ۱۰۰ سال تخمین زده شده است.

رنگ مغز گردو

مغز خوش طعم این نوع از گردو، رنگی متمایل به سفید شیری دارد.

وزن گردو

وزن میوه این نهالِ گردو تقریبا۱۳ گرم است و وزن مغزِ آن در حدود ۶ گرم تخمین زده شده است.

ارتفاع از سطح دریا

برای کاشت این نهال یا همچنین کاشت نهال با پوست در گلدان، محدودیتی بابت ارتفاع از سطح دریا وجود ندارد.

مقاومت در برابر افت

این نهال گردو در برابر آفات مقاومت بالایی دارد.

نهال گردو پوست کاغذی

حداکثر عملکرد میوه در هکتار

یکی از موارد قابل توجه برای باغداران، میزان باردهی درخت گردو است. باغداران همواره تمام تلاش خود را می‌کنند، تا با رعایت اصولی نحوه ی صحیح کاشت و داشتِ درخت گردو، از محصول با کیفیت و مرغوب تری برخوردار شوند. این نهال قادر است در هر هکتار حدود ۳٫۵ تن گردو بدهد.

برخی از نکات کاشت درخت گردو کاغذی عبارتند از: زمان مناسب کاشت، مکان مناسب کاشت، رعایت فواصل کاشت نهال گردو پوست کاغذی، آبیاری مناسب این نهال، هرس نمودن نهال گردو و…؛

رعایت این موارد می‌تواند نقش بسیار مهمی در افزایش میزان باردهی نهال گردو ایفا کند. جلوگیری از غرقابی شدن ریشه‌ی نهال گردو و آبیاری مناسب نیز از موارد مهم برای بازدهی بیشتر است.

شروع به محصول دهی

این نهال گردو در سال اول محصول کمتری می دهد اما به مرور در سال‌های بعد این میزان محصولات افزایش می یابد.

قدرت رشد درخت گردو پوست کاغذی

قدرت رشد این نهال گردو متوسط ارزیابی شده است.

رقم گرده افشان

مناسب ترین ارقام برای گرده افشانی نهال گردو پوست کاغذی، نهال‌های گرده افشان اسراییلی و توسیرکان می‌باشند.

کاشت گردو کاغذی

میزان آبیاری نهال گردو کاغذی

آبیاری مناسب نهال گردوی کاغذی موجب می‌شود که این نهال محصولات بیشتری داشته باشد و در نهایت این روند، موجب افزایش فروش نهال گردوی پوست کاغذی است. میزان آبیاری این نهال در فصل بهار هر ۱۰ روز یک مرتبه است و در تیر، مرداد، شهریور و مهر هر ۷ روز یکبار، آبیاری کافی است.

قیمت نهال گردو پوست کاغذی

در خصوص قیمت نهال گردوی کاغذی، نکته ای که مطرح است کاشت نهال‌ها باید در زمان مخصوص انجام گیرد، در اواخر سال ، بازار فروش درخت گردو بسیار رونق گرفته و باغبانان با توجه به شرایط خود و در نظر گرفتن قیمت نهال گردو کاغذی، اقدام به خرید نهال گردو می‌کنند. فروش نهال درخت گردو پوست کاغذی در بسیاری از نهالستان‌ها صورت می‌گیرد؛ اما انتخاب یک نهالستان معتبر و با تجربه راهی مطمئن‌تر برای سرمایه گذاری است.

برای استعلام قیمت نهال گردو بهتر است با کارشناسان و متخصصین این حوزه در ارتباط باشید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *