نهال گردو خوشه ای

معرفی کامل نهال گردو خوشه اي: کسب اطلاعات در مورد گردو خوشه ای؛ به ما کمک می کند تا با یکی از بهترین نهال های گردو آشنا شویم. گردو از عمده خشکبار محبوب و مورد علاقه مردم می باشد که انواع مختلفی دارد و در شرایط آب و هوایی متنوع و خاصی رشد می کند. ارتفاع درخت گردو خوشه ای بین ۷ تا ۱۵ متر بوده و نهال گردو خوشه ای؛ سود های مالی بسیاری دارد به علاوه آنکه خاصیت های زیادی هم دارد و برای کودکان در سنین رشد مصرف گردو بسیار اهمیت دارد پس تا انتهای این متن همراه ما باشید تا به معرفی کامل درخت گردو خوشه ای و در ادامه آن روش کاشت درخت گردوی خوشه ای بپردازیم. هم چنین می توانید برای خرید نهال گردو خوشه ای و دریافت آخرین قیمت نهال گردو خوشه ای هم اکنون با شماره  ۰۹۱۲۳۲۰۵۲۷۱ تماس بگیرید.

اگر شما باغدار هستید یا در منزل خودتان باغچه دارید، شاید برای شما این سوال باشد که گردو خوشه ای چه برتری نسبت به سایر گردوهای دیگر داشته باشد که اولین فاکتور آن ، قیمت نسبتا ارزان تر نسبت به باقی ارقام گردو می باشد. قیمت نهال گردو خوشه اي, میتواند گاهی تا نصف، ارقام گردوی دیگر باشد. برای پرورش گردو خوشه ای؛ ابتدا باید اطلاعاتی درباره آن داشته باشید. افرادی که می خواهند نسبت به پرورش گردو خوشه ای، اقدام کنند باید بدانند این نهال، گردو بومی آسیای غربی و نواحی هیمالیا را به وجود می آورد. قیمت درخت گردو خوشه ای یکی از مهم ترین عوامل جذابیت گردوهای خوشه ای است.

گردو خوشه ای

این نهال دارای شش گونه مختلف و متفاوت می باشد. اگر می خواهید در میان میوه های خشک یکی از بهترین ها را داشته باشید، نهال گردو خوشه ای، که به پایه بذری هم می باشد، یکی از ارقام آن خواهد بود. برگ های این گردو خوشه ای؛ نیز مرکبی از برگ ها بزرگ در کنار برگ های فرد می باشد که زیبایی خاصی به آن بخشیده است.Walnut seedlings ، دانه هایی، عمدتا بین ۱ تا ۳ روز بعد از گرده افشانی بر روی کلاله جوانه می زنند. در این نهال های گردو خوشه ای، تعداد گل های ماده ی آن معمولا به ۴ عدد می رسد.

گردو میوهای گرد، با دو پوسته، یکی نرم و سبزرنگ که به تدریج خشک می‌شود و از بین می‌رود و دیگری سخت و چوبی است. مغز آن خوراکی است و روغن فراوان دارد. گردو، میوه مغزدار باارزشی است که انواع مختلفی دارد و دارای چوب باارزش، جوانه های گردو به ۷۰۰-۱۵۰۰ ساعت سرمای زیر ۷ درجه نیاز دارد، دمای تا ۱۱- درجه را تحمل میکند.

گردو خوشه اي

پیوند گردو خوشه ای

چرا روش کاشت درخت گردو خوشه ای مهم است؟

در مورد روش کاشت درخت گردوی خوشه ای نیز این نکته حائز اهمیت است که قبل کاشت درخت گردو خوشه اي, باید بدانید، سنبله گل های نر به حالت سرازیر و معلق می باشند. در طول مدت تابستان جوانه ماده های آن ها متمایز می شوند. نکته جالب این نهال گردو این است که گردوی آن ها در زمانی که کاملا رسیده است با ترک کردن پوست سبز رنگی که دور تا دور آن را پوشش داده است به پایین می افتد. نهال گردو های خوشه ای و استفاده از گردوهایی که در آینده به وجود می آورد باعث می شود تا شما بتوانید میزان کلسترول خون خودتان را کاهش دهید.

این گردو دارای آنتی اکسیدان هایی می باشد که پوست زیبای شما را جوان و سر زنده نگه می دارد. این میوه خشک دارای برخی از ویتامین های ب می باشد. استفاده از این گردو برای پیشگیری و محافظت از بدن در برابر بیماری های قلبی بسیار موثر است. گردو خوشه اي, در آینده گردو هایی را در اختیار شما می گذارد که با خوردن آن ها می توانید از بیماری های خطرناکی مثل لختگی خون، پارکینسون، آلزایمر و سنگ کیسه صفرا جلو گیری نمایید.

نهال گردوی خوشه ای یکی از برترین نهال های گردو می باشد.

نهال گردو خوشه ای

ویژگی های نهال گردو خوشه ای:

نهال گردو خوشه ای، شما را با گونه ای از گردو آشنا می کند که رشد قابل توجهی دارد. این موضوع بسیاری از باغبانان را به انتخاب این نمونه نژاد وادار می نماید. کیفیت خوبی دارد و از نظر وضعیت پوسته نیز در حد متوسطی قرار دارد.

زمانی که از گردو خوشه ای، بهره مند می شوید، امکان گرده افشانی را برای نهال گردو چندلر و نژاد هارتلی فراهم خواهید کرد. این موضوع برای باغبانانی که از چند نمونه نژاد در یک باغ بهره مند می شوند، اهمیت دارد. البته این موضوع بهتر است  در کلیه باغ ها مورد توجه قرار گیرد. یعنی باغبان همزمان از چند نوع گردو با نژادهای مختلف در محوطه باغ بهره مند می شود.

نکته مهم دیگر در مورد کاشت نهال گردو خوشه ای، این است که این گیاه زمان زیادی را برای بیدار شدن از خواب زمستانی نیاز دارد. بنابراین اسیر یخ بندان های فصل بهار نخواهد شد.

مهم ترین و پرکاربردترین روش برای تکثیر درخت گردو خوشه اي, روش پیوند زدن می باشد. برای خرید نهال گردو خوشه ای، اواخر فصل پاییز اقدام نمایید. توجه داشته باشید که این نهال را نمی توانید بلافاصله بعد از خرید بکارید.

درخت گردو خوشه ای

انواع درخت گردو خوشه ای:

گردوها نژادهای مختلفی دارند و این نژادها گونه های متفاوتی از گردو را با ویژگی های خاص در برمی گیرد که نام خوشه ای بر روی این گردو گذاشته شده و این موضوع حکایت از سبک ثمردهی این نوع گردو دارد. در واقع میوه دهی در گردو خوشه اي, به شکل اجتماعی و خوشه ای می باشد.درخت گردو خوشه ای، به دو گروه تقسیم می گردد. یک نوع گردو از نوع انگلیسی بوده و با وجود نام انگلیسی بر آن پیداشش مربوط به کشور ایران می باشد. گونه دیگر نیز بومی منطقه آمریکای شمالی است و از آن به عنوان گردو سیاه یاد می شود.

آبیاری مهم تر از نحوه کاشت گردو خوشه اي:

زمانی که کاشت نهال گردو خوشه ای، را انجام دادید، باید به آبیاری آن نیز اهمیت دهید. در حقیقت این فقط روش کاشت درخت گردوی خوشه ای نیست که اهمیت دارد بلکه آبیاری نیز بسیار مهم است. این آبیاری در فصول خشک اهمیت زیادی دارد. یعنی زمانی که دیگر بارش طبیعی برای نهال وجود ندارد. آبیاری فصول خشک از ماه اردیبهشت تا ماه شهریور مورد توجه قرار می گیرد. در واقع میزان آبیاری نهال گردو خوشه ای، برابر با ۱۲ تا ۱۵ گالن در طی یک هفته می باشد.

روش کاشت درخت گردوی خوشه ای

هرس برای درختان به ویژه درختان میوه اهمیت زیادی دارد. هرس به موقع می تواند رشد مفیدی را برای درخت به همراه داشته باشد و روند میوه دهی آن را بهبود بخشد. بعد از کاشت Walnut seedlings، باید به وضعیت هرس آن توجه کنید. برای انجام هرس زمان نزدیک به بیدار شدن درخت را انتخاب می کنند. این زمان می تواند میانه یا اواخر فصل زمستان باشد. شاخه هایی که کمتر از ۴۵ درجه زاویه دارند، در عملیات هرس درخت به طور کلی حذف می گردند.

طراحی باغ

در طراحی باغ حصارکشی، درهای ورودی و خروجی و محل ایجاد تاسیسات و محل و فاصله چاه تا زمین و فاصله درختها و ردیف ها باید در نظر گرفته شود. در روش به زراعی حدود ۳۰ تا ۳۵ سانتیمتر شخم زده میشود و هرساله با احتیاط کامل اطراف تنه درختان به شعاع ۵/۱-۱ متر بوسیله بیل شخم زده میشود. در بین ردیفها از گیاهان زود رشد و سبز استفاده میشود که این گیاهان اکثرا شبدر و یونجه میباشند که از آنها بعنوان کود سبز و علوفه دامی میتوان استفاده کرد.

ارتفاع درخت گردو خوشه ای

اهمیت دوره سرما در درخت گردو خوشه ای :

در زمان پرورش نهال گردو خوشه اي به این موضوع توجه کنید که این نهال برای رشد و مقاومت به سرما نیاز دارد. ضمن اینکه دوره رشد خود را با همین سرما طی می کند. بنابراین باید در هر فصل حدود ۷۰۰ ساعت سرد داشته باشد. ساعت سرد دمایی نزدیک به صفر و کمتر از ۱۰ درجه می باشد. در واقع این نوع دما، دمای زیر صفر را شامل نمی گردد.

زمان برداشت گردو این درخت اواسط ماه مهر تا میانه ماه آبان می باشد.

ویژگی های گردو خوشه ای:

گردو خوشه ای، شما را با گونه ای از گردو آشنا می کند که رشد قابل توجهی دارد. این موضوع بسیاری از باغبانان را به انتخاب این نمونه نژاد وادار می نماید. کیفیت خوبی دارد و از نظر وضعیت پوسته نیز در حد متوسطی قرار دارد.

زمانی که از کاشت گردو خوشه ای بهره مند می شوید، امکان گرده افشانی را برای نهال گردو چندلر و نژاد هارتلی فراهم خواهید کرد. این موضوع برای باغبانانی که از چند نمونه نژاد در یک باغ بهره مند می شوند، اهمیت دارد. البته این موضوع بهتر است  در کلیه باغ ها مورد توجه قرار گیرد. یعنی باغبان همزمان از چند نوع گردو با نژادهای مختلف در محوطه باغ بهره مند می شود.

کاشت گردو خوشه ای

نکته مهم دیگر در مورد نهال گردو خوشه ای این است که این گیاه زمان زیادی را برای بیدار شدن از خواب زمستانی نیاز دارد. بنابراین اسیر یخ بندان های فصل بهار نخواهد شد.

مهم ترین روش کاشت درخت گردوی خوشه ای

مهم ترین و پرکاربردترین روش برای تکثیر نهال گردو خوشه اي, روش پیوند زدن می باشد. برای پرورش و کاشت نهال گردو خوشه ای اواخر فصل پاییز اقدام نمایید. توجه داشته باشید که این نهال را نمی توانید بلافاصله بعد از خرید بکارید.

گردو خوشه ای زود بازده که در هر خوشه ۱۰ تا ۱۵ عدد گردو می بندد. مواردی مثل نوع نهال کیفیت خاک وهمین طور اقلیم آب و هوایی محیط کشت برای درخت گردو خوشه ای اهمیت زیادی دارد.اصولا گردو در مناطق سرد و معتدل رشد خوبی دارد.کاشت درخت گردو وتکثر آن از طریق بذر گردو صورت می گیرد و باید در دو سالگی به وسیله پیوند وصله ای پیوند زده شوند.تا حاصل باغ گردو یکدست شود.بعد از آنکه گردو خوشه اي کاشته شدوشروع به رشد کرد.(به اندازه ای رسید که بتوان آن را جابجا کرد) نهال گردو را با ریشه از خاک در آورده ودرچاله های عمیق حفر شده در زمینی که خاکش از نظر کود دهی آماده شده است کاشته می شود وبا خاک اطرافش را می پوشانند تا برای آبیاری درخت مشکلی پیش نیاید. بهترین فصل کاشت درخت گردو کاشت پاییزه است.

خرید نهال گردو خوشه ای

اهمیت دوره سرما در درخت گردو خوشه ای:

گردو خوشه ای، برای رشد و مقاومت به سرما نیاز دارد. ضمن اینکه دوره رشد خود را با همین سرما طی می کند. بنابراین باید در هر فصل حدود ۷۰۰ ساعت سرد داشته باشد. ساعت سرد دمایی نزدیک به صفر و کمتر از ۱۰ درجه می باشد. در واقع این نوع دما، دمای زیر صفر را شامل نمی گردد.

زمان برداشت گردو این درخت اواسط ماه مهر تا میانه ماه آبان می باشد.

نکات مهم در خرید نهال گردو خوشه ای :

گردو خوشه ای، سابقه بسیار زیادی در کشور فرانسه دارد. عده ای نیز آن را با نام کشور فرانسه می شناسند. هر چند که نام گذاری این نوع گردو در نوع لاتین بر مبنای یک کلمه فرانسوی می باشد. این گونه از قرن ۱۸ میلادی در فرانسه رشد یافته است.

کاشت گردو خوشه اي, برای مناطق سردسیر مناسب می باشد. چون توان تحمل افت دما در زمستان و یخبندان های احتمالی در بهار را دارد. گردوی خوشه ای، پوسته نازکی دارد و همین موضوع نیز باعث اهمیت کاشت آن شده است. این گونه گردو اگر چه پوسته نازک و با کیفیتی دارد اما زمان نسبتاً طولانی برای شکوفایی نیاز خواهد داشت. ضمن اینکه زمان رسیدن گردوها نیز به مراتب دیرتر از سایر گردوها می باشد. برای رسیده شدن این گردوها باید تا اواسط پاییز صبر کنید. این در حالی است که در حالت نرمال و طبیعی بیشتر گردوها در همان اواخر تابستان و نهایتاً اوایل پاییز به قابلیت برداشت می رسند. نمونه بالغ و کامل این درخت از نظر قدی به ارتفاع ۳۰ تا ۶۰ فوت می رسد. بنابراین مرتفع می باشد.

فروش نهال گردو خوشه ای

درخت گردو خوشه اي, برای به بار نشستن و ثمردهی به پنج سال زمان نیاز دارد. اگر تصمیم دارید پرورش Walnut seedlings ، را برای احداث یک باغ مورد توجه قرار دهید، بهتر است از فاصله ۲۵ تا ۴۰ فوت بین این نهال های کاشته شده بهره مند شوید. در این صورت رشد نهال گردو مزاحمتی برای دیگر نهال ها به همراه نخواهد داشت.

قیمت نهال گردو خوشه ای

اگر قصد خرید نهال گردو خوشه ای را دارید می توانید هم اکنون با شماره تماس ۰۹۱۲۳۲۰۵۲۷۱ تماس گرفته و آخرین قیمت نهال گردو خوشه ای را به صورت تلفنی دریافت فرمایید. گردو استار به عنوان یکی از برترین و مهم ترین مراکز فروش نهال گردو خوشه ای در خدمت شماست. مناسبترین قیمت نهال درخت گردو خوشه ای را از ما بخواهید.

کلیه عزیزان علاقه مند به خرید نهال گردو خوشه ای بر این نکته واقف هستند که از ویژگی های خاص این درخت می توان به زود باروری مقاومت خوب به سرما و مقابل در برابر بیماری ها اشاره کرد. در طرح ریزی باغ روش مربع توصیه میشود و فاصله کشت ۸ در ۸ متر میباشد که در بین درختان اصلی درختان پر کن مثل هلو کاشته میشود و پس از چند سال که درخت گردو گسترده شد، حذف می شود .

فروش نهال گردو خوشه ای

گردو بومی آسیای غربی و نواحی هیمالیا می باشد. شش گونه ی مختلف دارد. میوه این درخت در بین میوه های خشک، ارزش زیادی دارند. هزینه نگهداری و صادرات آن کم می باشد. این درخت عموما تک پایه و با ارتفاع ۱۰ تا ۲۵ متر می باشد. برگ ها ی آن مرکب از برگ های فرد و بزرگ می باشد. این درخت خود بارور و دگر بارور می باشد. عموما دانه هاي گرده در مدت ۱ تا ۳ روز بعد از گرده افشاني روي کلاله جوانه مي زنند. تعداد گل های ماده ی آن معمولا به ۴ عدد میرسد. سنبله های گل های نر به حالت آویخته هستند. جوانه هاي ماده در طي تابستان تمايز مي يابند. در زمان رسیدن میوه پوست  سبز رنگ آن ترک می خورد و میوه می افتد. خواص گردو میزان کلسترول خون را کاهش می‌دهد. بهترین منبع منگنز و مس می باشد. این گردو حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که پوست را جوان نگه می‌دارند و حاوی بیشترین مقدار ویتامین های B۶، B۱ و B۵ (پانتوتنیک اسید) می باشد. در برابر بیماری قلبی محافظت می کند. از لختگی خون، پارکینسون و آلزایمر و سنگ کیسه صفرا جلوگیری می کند.

قیمت نهال گردو خوشه ای

خرید نهال گردو خوشه ای

نهال گردو خوشه ای پیوندی، قیمت خرید نهال درخت خوشه ای، ارتفاع درخت خوشه ای، عمر ومشخصات نهال خوشه ای، میزان باردهی ، روش کاشت و خواص نهال گردو خوشه ای پیوندی میباشد که در توضیحات این نهال به صورت کامل آورده شده است.

این گونه عملکرد شگفت انگیزی دارد.و میوه ای بزرگ خوشمزه و با کیفیت بالا خیلی مقاوم در برابر یخ زدگی و در مقابل هر گونه بیماری مقاومت نشان میدهد. و در هر خوشه میتوان ۲۰ تا ۴۰ گردو مشاهده کرد.

این رقم گردویی با مغز پر و عالی تولید میکند .درختی یایه کوتاه دارد و میتواند تا ۵ متر رشد کند و تحمل زیادی به خشکسالی دارد .

این گردو میتواند تا دو برابر گردوهای خارجی محصول تولید کند و میتواند در مناطق گرمسیری و سرد سیری جواب بدهد و به طور مداوم شروع به تولید میوه میکند.

انواع درخت گردو خوشه ای

و آبیاری درخت هر ۲۰ روز یک بار انجام شود. از بهترین رقم هایی میباشد که به کشاورزان و باغدارن توصیه میکنیم .برای این گردو هیچ محدئودیتی برای ارتفاع از سطح دریا وجود ندارد مزایای بهتر این گردو این است که از چندلر ۵ روز دیرگل میباشد.

حتما به انواع درخت گردو خوشه ای دقت کنید!!!

باید توجه داشت که انواع درخت گردو خوشه ای بسیار متنوع بوده که یک اشتباه در انتخاب ممکن است در نهایت میلیون ها تومان ضرر به شما بزند لذا پیشنهاد می کنیم قبل از سرمایه گذاری حتما از طریق تماس تلفنی با ۰۹۱۲۳۲۰۵۲۷۱ به صورت کاملا رایگان از ما مشاوره دریافت فرمایید.

خرید بذرگردو خوشه ای ،گردو ژنوتیپ برتر رویال سال یار نیست و هر سال بار می دهد.در هر بند ۵ الی ۴۰ عدد گردو با سایز درشت و بازار پسند می باشد.هیچ کدام از گردو ها پوچ نیست و برخلاف گردوهای خوشه ای تمام گردو ها پر مغز وسالم می باشد.اندازه درخت پایه کوتاه می باشد که مانندچتری وسیع با ارتفاع کم که سبب افزایش باردهی گردو و از طرف دیگر چیدن گردو بسیار ساده است.

گردو ژنوتیپ برتر رویال گردو از مقاومت بالایی به انواع بیماری ها و آفات دارد.مقاومت بسیار زیادی در مقایسه با گردوهای دیگر تحمل خشکی بالایی در این گردو دیده می شود در مناطق خشک و کم آب درختان ای نژاد رشد کندی پیدا می کنند و خشک نمی شوند. گردو ژنوتیپ برتر رویال پوست نازکی دارد و مغز گردو به راحتی از پوسته جدا می شود.درختان گردو ژنوتیپ برتر رویال از سال اول به بار می نشیند.از ویژگی های بارز گردو ژنوتیپ برتر رویال دیر گل بودن ان است. گردو ژنوتیپ برتر رویال مانند گردو چندلر ۲۵ روز دیرتر از سایر گردوها گل باز میکند در واقع برای مناطقی که سرمای بهاره دارد گردو ژنوتیپ برتر رویال بهترین رقم می باشد.میزان باردهی گردو ژنوتیپ برتر رویال در ۵ سالگی هکتاری به ۱۵ تن می رسد.در واقع ۲برابر گردو های خارجی.

گردو ژنوتیپ برتر رویال در سردترین منطقه کشور مانند آذربایجان ؛ کردستان ؛ مشهد ؛ خرم آباد ؛لرستان و … قابل کشت می باشد.

روش کاشت گردو خوشه ای

شرایط و نکات مهم در کاشت نهال گردو خوشه ای:

زمانی که کاشت نهال گردو خوشه ای، را انجام دادید، باید به آبیاری آن نیز اهمیت دهید. این آبیاری در فصول خشک اهمیت زیادی دارد. یعنی زمانی که دیگر بارش طبیعی برای نهال وجود ندارد. آبیاری فصول خشک از ماه اردیبهشت تا ماه شهریور مورد توجه قرار می گیرد. در واقع میزان آبیاری درخت گردو خوشه ای برابر با ۱۲ تا ۱۵ گالن در طی یک هفته می باشد. هرس برای درختان به ویژه درختان میوه اهمیت زیادی دارد. هرس به موقع می تواند رشد مفیدی را برای درخت به همراه داشته باشد و روند میوه دهی آن را بهبود بخشد. بعد از کاشت نهال گردو خوشه ای، باید به وضعیت هرس آن توجه کنید. برای انجام هرس زمان نزدیک به بیدار شدن درخت را انتخاب می کنند. این زمان می تواند میانه یا اواخر فصل زمستان باشد. شاخه هایی که کمتر از ۴۵ درجه زاویه دارند، در عملیات هرس درخت به طور کلی حذف می گردند.

نحوه کاشت گردو خوشه ای

شرایط محیطی نهال گردو بذر خوشه ای:

برای کاشت گردو خوشه ای، شما ابتدا باید شرایط محیطی آن را بررسی کنید و در صورتی که منطقه زندگی شما شرایط کاشت آن را داشته باشد، آنگاه برای کاشت نهال های گردو خوشه ای اقدام کنید. این نهال مانند بسیاری دیگر از نهال های گردو به گرمای تابستان و سرمای زمستان حساس است و باید شرایط دمایی آن مناسب باشد. در زمان زمستان این درخت تا دمای ۱۰ درجه زیر صفر را هم تحمل می کند ولی با شروع رشد آن حتی دمای منفی ۲ درجه هم به آن آسیب جدی وارد می کند.

این مسائل در روش کاشت گردو خوشه ای خیلی موضوعات حیاتی به شمار می آیند. در تابستان هم دمای بیش از ۳۸ درجه باعث صدمه به میوه این نهال های گردو می شود. آبیاری این درخت گردو، هم بسیاری مهم است و به شیوه های متفاوت و مختلفی انجام می شود. این نهال را نباید از اواخر مهر تا پایان فصل سرد زمستان آبیاری کرد زیرا این کار باعث سرمازدگی آن می شود. در مورد آب و هوای آن به طور مختصر می توان گفت نه در شرایط بسیار پر بارش و سرد باشد و نه در شرایط خشک و گرم باشد و بهترین حالت برای آن شرایط معتدل و مرطوب می باشد. نور کافی باید به این نهال بتابد. عمل هرس را هم باید در اواخر زمستان روی آن انجام داد.

طریقه کاشت گردو خوشه ای

تکثیر درخت گردو خوشه ای :

مطمئنا در نهال گردو خوشه ای، تکثیر آن و بیماری های آن اهمیت زیادی دارد. بهتر است بدانید که تکثیر گردو به وسیله بذر انجام می شود و همین طور می تواند با شیوه پیوند وصله ای هم به انجام برسد. البته پیوند وصله را در دوسالگی نهال گردو خوشه ای، می توان انجام داد. این نهال را بهتر است در فصل بهار بکارید. از پیوند شاخه، جوانه و خواباندن نهال هم می توان برای تکثیر آن استفاده کرد. اما مورد مهم دیگری که در خرید نهال های گردو موثر است، آفات و بیماری های آن می باشد. یکی از این بیماری ها که در سال های پر بارش اتفاق می افتد، بیماری آنتراکنوز می باشد که دارای عامل قارچی است. بیماری دیگری هم وجود دارد که موجب خشک شدن شاخه های درختان بیمار می شود. از بیماری های شایع در میان نهال گردو هم می توان به آب سیاه اشاره کرد.

طریقه کاشت بذر گردو خوشه ای:

در مورد روش کاشت درخت گردوی خوشه ای از بذر نیز باستی توجه کرد که گردو خوشه‌ای از طریق بذر، قلمه، پیوند و خواباندن تکثیر می‌شود. زمان کاشت بذری این گیاه فصل بهار می‌باشد. در کشت بذری قبل از هر چیزی ابتدا گردوها را به مدت ۲۴ ساعت در آب قرار دهید، سپس آنها را در پرلیت قرار داده و در داخل پلاستیک بگذارید و آن را مرطوب نگهدارید و حدود ۳ تا ۴ ماه در یخچال قرار دهید در طول این مدت به گیاه خود سر بزنید و نگذارید خشک شود و آن را مرطوب نگه‌دارید، پس از این مدت گردو را از یخچال خارج کنید، برای کشت گردو اسرائیلی ابتدا یک گلدان تهیه کنید گلدان باید از زهشکی مناسبی برخوردار باشد سپس گلدان را با خاک مناسب و غنی پر کنید و پس از آن گردو را در عمق مناسبی از خاک بکارید و روی آن را بپوشانید و گیاه را آبیاری کنید، پس از گذشت مدتی بذر گیاه جوانه می زند و شروع به رشد می‌کند، زمانی که گیاه رشد کرد و به حد معینی از رشد رسید می‌توانید آن را به زمین اصلی منتقل کنید. تنها یک اشتباه در نحوه کاشت گردو خوشه ای می تواند به ضرر شما تمام شود لذا خواهش می کنیم حتما به این موارد دقت فرمایید.

طرز کاشت گردو خوشه ای

در کاشت درخت گردو خوشه ای باید دقت کرد که درخت ۲۰-۳۰ سانتیمتر بالاتر از کف جوی کاشته شود.تا در آینده به بیماری آب سیاه مبتلا نشود. در احداث باغهای جدید باید سعی کرد حتما از نهال پیوندی استفاده شود. خاک مناسب کاشت نهال گردو خوشه ای در چاله هایی که نهال گردو در آنها کاشته می شود بایستی بعداز حفر چاله خاک آن را از انواع کودهای حیوانی و شیمیایی غنی کرد.هر چه عمق و قطر چاله ها بیشتر باشد بهتر است. اما معمولا باید چاله هایی به عمق وقطر ۱-۲متر حفر کرد وخاک مناسب وغنی شده داخل آن ریخت. بهتر است این کار چند ماه یا سال قبل ازکاشت گردو خوشه ای در آن صورت گیرد. این مورد را به عنوان کلیدی طلایی در طریقه کاشت گردو خوشه ای می شناسند.

بعد از کاشت نهال گردو در چاله ها میتوانیم در فصل بهار وتابستان سطح خاک اطراف نهال درخت گردورا با برگهای پوسیده یا باقی مانده گیاهان مانند کاه وکلش گندم بپوشانیم. تا از تبخیر و هدر رفتن آب جلوگیری کنیم وخاک پای طوقه اصلاح شود. آبیاری درخت گردو: در طول دوره رشد درخت گردو خوشه ای مراحل مختلفی را می گذراند.که دراین مدت غفلت در آبیاری درخت گردو هم محصول سال وهم محصول سالهای آینده را کاهش می دهد.تعیین دقیق میزان آب مورد نیاز یک هکتار باغ گردو از کاشت تا برداشت گردوکار آسانی نیست. زیرا عوامل متعددی مثل سن وقدرت رشد وعملکرد وتراکم درخت نیز در این امر دخالت دارد و میزان آب به شرایط محل کاشت بستگی دارد.آبیاری درخت گردو خوشه ای اهمیت زیادی دارد. آبیاری درخت گردو خوشه ای به به چند روش مثل آبیاری غرقابی-نواری-قطره ای-بارانی وبابلر انجام می شود.که میتواند آب چاه – رودخانه ویا قنات باشد. آبیاری در واقع همان فوت کوزه گیری در طرز کاشت گردو خوشه ای می باشد.

عکس درخت گردو خوشه ای

در بین سیستمهای تحت فشار بهترین روش بابلر است که در کنار هر درخت یک یا دو شیر نصب می گردد و باید دقت نمود درختان گردو از اواخر مهر ماه دیگر آبیاری نشوند. چون آبیاری درخت گردو خوشه ای در فصل پاییز وزمستان موجب سرما زدگی درختان می شود. کود دهی درخت گردو: قبل از کاشت نهال گردو باید نیرو بنیه یخاک از لحاظ عناصر خاک مانند:ازت-پتاسیم-فسفر-آهن-روی-مس-منگنزوکلسیم و…که توسط کارشناسان تعیین می شودغنی شود. این عناصر بایستی همراه خاک مخلوط ودر چاله های حفر شده ریخته شود. نوع کود ومیزان آن بستگی به نوع خاک دارد.تقویت خاک قبل از کشت بسیار مفید و در رشد درخت مؤثر است وچون درخت گردو در سالهای اولیه رشد وریشه بندی زیادی دارد کودهای آلی (کود حیوانی) بایستی همراه کودهای شیمیایی در زمستان بصورت چال کود در سایه انداز درخت داده شود. چال کود گودالی به عمق یک متر وعرض ۴۰سانتیمتر وبطول یک متر است.که در سایه انداز درخت حفر می گردد.

برای یک درخت ۱۵ ساله گردو یک کیلو گرم سولفات پتاسیم ۵۰۰گرم سولفاتروی ۵۰۰گرم سولفات آهن روی کودهای آلی(حیوانی)ریخته وباقیمانده ی چاله را با برگهای خشک پر میکنند وروی آنها خاک مرغوب می ریزند.کودهای ازته شامل نیترات واوره می باشدکه در دو نوبت به درخت گردو داده می شوند. چنانچه از نظر کمبود آب محدودیت نباشد. در نوبت اول در اسفند ماه مقدار ۳۰۰گرم نیترات آمونیم ودر اوایل خرداد ماه هم ۳۰۰گرم نیترات آمونیاک به درختان داده می شود.

قیمت نهال درخت گردو خوشه ای
عکس درخت گردو خوشه ای

مقاومت در مناطق سردسیری ، پایه کوتاه بودن ، باردهی جانبی و چربی این گردو که بیشتر از گردو های دیگر می باشد از خصوصیات بارز این گردو به شمار می اید.گردو خوشه ای اسراییلی نسبت به گردو های دیگر میوه ی متوسط مایل به بیضی و مغز پر و سالم وپوست کاغذی و راحت کنده شدن پوسته از مغز را داراست.

عمر درخت گردو خوشه ای

از لحاظ عمر درخت گردو خوشه ای بایستی دانست که عمر اقتصادی این گردو همانند گردو های دیگر می باشد و ضمنا این گردو بسیار تجاری و پر بازده می باشد. به این شایعه ها که می گویند عمر درخت گردو خوشه ای کمتر از بقیه است اصلا توجه نکنید.

ارتفاع درخت گردو خوشه ای

ارتفاع این گیاه بسته به شرایط اقلیمی بین ۷ تا ۱۵ متر و گاها بیشتر نیز می‌باشد.

فاصله کاشت بذر گردو خوشه ای

فاصله کاشت بذر بین ۴ تا ۶ متر می‌باشد.

عمق کاشت بذر گردو خوشه ای

عمق کاشت بذر ۲ تا ۵ سانتیمتر می‌باشد.

کاشت درخت گردو خوشه ای

خاک مناسب رشد گردو خوشه ای

برای رشد به خاکهای ماسه‌ای، لومی و اسیدی نیاز دارد. خاک باید از زهکشی مناسبی برخوردار باشد.

دمای مورد نیاز گردو خوشه ای

دمای مناسب برای رشد این گیاه بین ۷ تا ۲۱ درجه سانتی گراد می‌باشد. دمای بالاتر از ۴۰ درجه برای گیاه مضر می باشد تا دمای ۱۰- را تحمل می‌کند.

زمان گلدهی گردو خوشه ای

گلدهی این گیاه فصل بهار می‌باشد.

مقدار آبدهی گردو خوشه ای

به آبیاری متوسطی نیاز دارد.

نور گردو خوشه ای

از گیاهان آفتاب دوست می‌باشد که برای رشد به نور کامل خورشید نیاز دارد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *